Starbucks Tek Kullanımlık Bardak Uygulamasını Kaldırmaya Hazırlanıyor

Doğada yeri olmayan ama gün geçtikçe artan plastik kirliliği nedeniyle doğal kaynaklarımız ve canlı yaşamı tehlike altında. Pek çok firma sürdürülebilir çözümler hedefleyerek döngüsel ekonomi odaklı projeler hazırlıyor olsa da henüz yolun çok başındayız. Hala her gün yüz binlerce plastik atık doğaya bırakılıyor.

Dünyaca ünlü ve ülkemizde de pek çok şubesi ve seveni bulunan Starbucks, ise çevre dostu bir adım atmaya hazırlanıyor. Marka tüm çok fazla müşterisi tarafından sevilen karton ve plastik bardaklarla ilgili önemli bir karar alarak bu ürünü kaldırmaya hazırlanıyor. Söz konusu plastik ve karton bardaklar müşteriler tarafından çok seviliyor olsa da şirket bardakların atığa dönüştüğünü ve çevre kirliliğine sebep olduğunun farkında olduğunu dile getiriyor. Bu nedenle şirket tek kullanımlık bardaklar yerine geçebilecek yeni yöntemler üzerinde çalışmaya başladı.

Konuya ilişkin açıklama yapan konuşan Starbucks Sürdürülebilirlik Başkanı Michael Kobori, kupalarının her yerde olduğunu ve bundan hoşlandıklarını fakat tek kullanımlık oldukları için fazla atığa sebep olduklarını ifade etti. Kobari, bazı ürünlerinin geri dönüştürülebilir olmasına rağmen çoğunun doğada atık olarak kaldığına dikkat çekerek tek kullanımlık bardakları ortadan kaldırmanın tek çözüm olduğunu dile getirdi.

Sevilen markanın bu atıkların önüne geçmek için bulduğu farklı çözümler mevcut. Bunlardan biri müşterilerine ödünç kupa vermek… Test aşaması devam eden bu yeni uygulama ile müşteriler içeceklerini karton bardak yerine belli bir depozito karşılığında ödünç aldıkları Starbucks bardakları ile içecek. Bardakları iade eden müşteriler depozitosunu geri alacak. Bir diğer seçenek ise, pandemi döneminde yasaklanmış olan kendi fincanınla kahve alma uygulamasını daha yaygın hale getirmek.

Geçen yıl bu amaç doğrultusunda testler gerçekleştiren Starbucks, 100 adet tek kullanımlık bardağın yerini alacak bir ürün geliştirmişti. Testler kapsamında müşteri 1 dolar depozito ile aldıkları bardağı mağazalarda bulunan akıllı kutuya iade ederek depozitoyu geri alıyordu. Şirket ilgi gören bu test uygulamayı ilerleyen süreçte dünya genelinde yaygınlaştırabilir. Şirketin nihai hedefi daha temiz bir doğa için tek kullanımlık bardakları tamamen ortadan kaldırmak.

Bir yanıt yazın