Philips Ev Aletleri “karbon nötr” oldu

Philips Ev Aletleri Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Milena Elmasoğlu, “Türkiye dahil olmak üzere globalde faaliyet gösterdiğimiz 100 ülkede operasyonlarımızı karbon nötr olarak gerçekleştirmekten mutluluk duyuyoruz” dedi

Dünyanın önde gelen küçük ev aletleri markalarından Philips Ev Aletler, 2040 yılına kadar ‘karbon net sıfır‘ olmayı hedefliyor.

Şirket açıklamasına göre, gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak için sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalarına 1990 yılında başlayan Philips, ‘Daha Az Tüketim, Daha Çok Geri Dönüşüm’ stratejisini hayata geçirdi. Philips Ev Aletleri, 2040 yılına kadar ‘karbon net sıfır’ olmayı hedefliyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Philips Ev Aletleri Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Milena Elmasoğlu, sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek için sorumluluklarının farkında olduklarını belirtti.

Geçen aylarda düzenlenen Birleşmiş Milletler (BM) Hükümetler arası İklim Değişikliği Paneli’nin (IPCC) ardından yayımlanan rapora göre, 2050 yılına kadar net sıfır karbona ulaşılması ve küresel sıcaklıkların 1,5 derecede tutulmasının şart olduğunu aktaran Elmasoğlu, ‘Bu noktada, gezegenimizi korumak ve gelecek nesillere daha iyi bir dünya emanet etmek için iş dünyasına büyük bir sorumluluk düşüyor. Philips Ev Aletleri olarak, sürdürülebilirlik konusuna bütünsel olarak yaklaşıyor ve uzun vadeli yatırımlar yapıyoruz. Birleşmiş Milletler’in Kalkınma Amaçları ile uyumlu ‘Daha Az Tüketim, Daha Çok Geri Dönüşüm’ adlı sürdürülebilirlik stratejimizin temelinde, döngüsel ekonomi, iklim değişikliği ve toplumsal etki var.’ ifadelerini kullandı.

– 2040 hedefi yüzde 100 çevre dostu ürünler

Elmasoğlu, ‘Daha Az Tüketim, Daha Çok Geri Dönüşüm‘ adlı sürdürülebilirlik stratejisi ile geleceğe, gezegene ve insanların ihtiyaçlarına odaklandıklarını belirterek, şunları kaydetti:

‘2020 itibarıyla Philips Ev Aletleri olarak, Türkiye dahil olmak üzere globalde faaliyet gösterdiğimiz 100 ülkede operasyonlarımızı karbon nötr olarak gerçekleştirmekten mutluluk duyuyoruz. 2021 yılındaki global lansmanlarımızın yüzde 67’si Eco-Design sertifikasına sahip çevre dostu ürünlerden oluşuyor. Üretim faaliyetlerimizde ise yüzde 100 yenilenebilir elektrik kullanıyoruz.

Operasyonel atıklarımızın yüzde 90’ını geri dönüştürürken, geçtiğimiz sene üretimlerimizde 2 bin 640 ton geri dönüştürülmüş plastik kullandık. Aynı yıl 14 bin 300 adet yenilenmiş ürün satışı gerçekleştirerek döngüsel ekonomiye büyük bir katkı sağlamayı başardık.’

Philips Ev Aletleri’nin ‘Daha Az Tüketim, Daha Çok Geri Dönüşüm‘ kapsamında stratejik hedefleri arasında ise 2040 itibarıyla net sıfır karbon emisyonuna ulaşmak, 2025’e kadar gelirlerinin yüzde 100’ünü çevre dostu ürünlerden elde etmek, üretim faaliyetlerinde yüzde 75 yenilebilir enerji ve 7 bin 600 ton geri dönüştürülmüş plastik kullanmak yer alıyor.

Kaynak: Anadolu Ajansı

Bir yanıt yazın