Damat ve Tween gibi markaları bünyesinde barındıran Orka Holding mağazacılıkta dijital ve sürdürülebilir büyümeye odaklandı.
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, yeni yıl ile birlikte büyüme strateji ve odaklarını sürdürülebilirlik, daha fazla dijitalleşme, mevcut yurt dışı pazarlarda mağaza sayılarını artırıp, verimliliği geliştirmek olarak kurguladıklarını belirtti. Ayrıca ‘2025 yılında koleksiyonlarımızın yüzde 90’ını geri dönüştürülmüş malzemelerden üretmeyi hedefliyoruz.’ dedi.
Koleksiyonlarımızın yüzde 30’u geri dönüşümden oluşuyor
Sürdürülebilir üretim konusunda sorumluluklarının farkında olduklarını belirten Süleyman Orakçıoğlu, öncelikli hedeflerinin ve müşterilerinin yaşam tarzlarına getirdikleri konfor ve şıklı ile birlikte sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunarak, yeni nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak olduğunu belirtti.
Ayrıca, Orakçıoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
‘Dijitalleşme ile eş zamanlı olarak sürdürülebilirlik de odak noktamız oldu. Birbiriyle kol kola ilerleyen dijital dönüşüm ve sürdürülebilirlik hedefleri süreçlerindeki tüm emeklerimizin, salgın gibi çok zor bir süreçte karşılığını almayı başardık. Salgında e-ticarete olan yönelim henüz başlamışken, Orka Holding olarak bizler dünyanın hazırlıksız yakalandığı bu sürece hızla adapte olduk. Aynı şekilde bundan 4 yıl önce geri dönüşüm için AR-GE çalışmalarına başlamamız sayesinde bu alanda da sektördeki değişime yön verdik. Müşterilerimizin gardıroplarını ve ürünlerin öncesindeki tüm aşamaları sürdürülebilir hale getirmek üzere uzun süredir çalışıyoruz. ‘Sürdürülebilir moda’ felsefemizle artık koleksiyonlarımızın yüzde 30’u geri dönüşümden oluşuyor. Üretimden tasarıma, lojistikten muhasebeye kadar tüm süreçlerde kaynak kullanımını azaltmak üzere Sürdürülebilirlik Departmanı’nı kurduk. Koleksiyonlarımızın 2025 yılında yüzde 90’ını geri dönüştürülmüş malzemelerden üretmeyi hedefliyoruz.’