Henkel ve Plastic Bank Arasında Döngüsel Ekonomi için ortak kararlılık projesi

Plastik atıklar gün geçtikte dünyamız için daha büyük tehdit oluşturuyor. Kimyasal ürün tedarikçisi Alman Henkel, yoksul insanlara yeni fırsatlar sunmayı hedefleyen sosyal sorumluluk projeleri yürüten Plastic Bank ile uzun zamandır birlikte çalışıyor.

Başlangıçta Haiti’ye odaklanmış olarak başlayan ortaklık, Henkel’in güzellik markası Schwarzkopf ve de evde bakım sektöründe önde gelen markaları tarafından yürütüldü.

Henkel ile kurulan bu ortaklığa dair Plastic Bank’ın kurucusu David Katz global bir marka ile organize ettikleri işbirliği sayesinde daha fazla insana ulaşacaklarını söylemişti.

2013’te kurulan Plastic Bank, atık yönetimi konusunda altyapıya sahip olmayan ülkelerde yaşayan insanların hayatlarını iyileştirecek ve bu atıklardan para kazanabilecekleri organizasyonlar düzenliyor.

Henkel aynı zamanda, döngüsel bir ekonomiye izin veren geri dönüşüm altyapısının gelişimi için çalışan pek çok organizasyon ve girişimleri de destekliyor. Plastic Bank, 2017 yılından beri Henkel için önemli bir stratejik ortak konumundadır. Bu sosyal girişim, hem plastik atıkların sebep olduğu çevresel sorunlar, hem de yoksulluk ve iş fırsatlarının yokluğu sebebiyle ortaya çıkan sosyal problemler için çözümler sunmaktadır. Yerel halk, topladığı plastik atıkları teslim edip karşılığında para, ürün ya da hizmet alabilmektedir. Bu sayede plastikten değer üretilmekte ve plastik atıklar su yollarını ya da okyanusları kirletmemektedir. Henkel halihazırda bu söz konusu Sosyal Plastik anlayışını seçilmiş bazı ambalajlarına entegre etmiştir.

Ambalaj alanında sürdürülebilirliğe doğru ilerleme ancak ambalaj değer zincirinin tüm aşamalarındaki bütün paydaşların beraber çalışmasıyla mümkündür. Bu yüzden Henkel aynı zamanda, müşterilerin ve tüketicilerin plastik gibi kaynakları sorumluluk duygusuyla kullanmaları konusunda farkındalık yaratmak ve onların plastik için kapalı bir döngü yaratmalarına yardımcı olmak amacıyla girişimler sürdürmektedir. Bu nedenle Henkel kendisine 1 milyardan fazla tüketiciye geri dönüşüm konusunda bilgi ulaştırma hedefini koymuştur.

Bir yanıt yazın