Atıktan Sanata projesi ile Prof. Rahmi Atalay’ın eserleri büyük ilgi gördü

İstanbul Büyük Havalimanı (İGA) tarafından organize edilen “Atıktan Sanata” projesi içinde Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Rahmi Atalay‘ın “Kartal-Boğa-Balık” adlı eserleri Olgaç Artam tarafından yapılan ve Artam Antik A.Ş.’nin düzenlediği online müzayedede satışa sunuldu.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın öncülüğünde ülke çapında başlatılmış olan “Sıfır Atık Projesi” örnek alınarak başlatılan Artwist ile “Atıktan Sanata” kapsamında son rötuşlar Emine Erdoğan ve İGA – İstanbul Havalimanı CEO’su Kadri Samsunlu tarafından tamamlandı.

Rahmi Atalay‘ın eserleri müzayedede 1 milyon 20 bin liraya alıcı buldu. Elde edilen bu gelir; Engelsiz Eğitim Vakfı’na (ENEV), Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) ve Türkiye Engelliler Spor ve Eğitim Vakfı (TESYEV) ‘e bağışlandı.

Sorumluluk bilincine sahip oldukça anlamlı bir proje

Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fuat Erdal, Güzel Sanatlar Fakültesinin duyarlı ve oldukça anlamlı bir proje ile temsil edilmesini gurur verici olduğunu söyledi. Güzel Sanatlar Fakültemiz Dekanı Rahmi Atalay’ın projeye öncülük etmesinin gururunu yaşadıklarını ifade eden Erdal, daha yaşanılabilir bir dünya hedefine odaklanarak gelecek nesillere katkı sağlayan bu sosyal sorumluluk projesinde yer alarak üniversite adına eserler üreten Rahmi Atalay ve projeye katılan herkese teşekkürlerini sundu.

“Atıklar aslında anlamını işlevini, kimliğini yitirmiş nesnelerin oluşturduğu bir yığındır”

Prof. Rahmi Atalay tasarladığı heykellerinde, geri dönüşüm veya atık temasından ziyade geri dönüşüm ve atıkların önemine olan duyarlılığın arttırılması gerektiğine dikkat çekerek, atıkların ve ekolojik denge ile ilgili sorunların birbirleriyle olan bağlantısına dair bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yaptığını ifade etti.

Birçok parçanın bir ataya gelmesi ile yaptıkları heykellere hâkim görünen dokunun kare kod çıkışlı olduğunu belirten Atalay, kare kodlar günümüzde üretim ve tüketime dair gizli mesajları barındıran ve olağanmış yoğun bir kullanıma sahiptir ve nesnenin kimliği ve yol aldığı ajandası hakkında bilgiler içermektedir dedi. Buna istinaden kare kodların malzemelerin anlamlandırılmasına kaynaklık ettiğinin altını çizen Atalay, bu etiketlerin neredeyse tüm ürünler üzerinde yer aldığını ve aynı zamanda nesnenin var olduğu andan itibaren tüm süreçlerine eşlik eden bir oldu olduğunu ifade etti. Atıkların aslında işlev ve anlamını yitirmiş yığınlar olduğunu ifade eden Atalay, yaptığı heykeller için kullandığı atıklara yeni bir kimlik, yeni bir biçim, yeni bir kod, araç olarak işlevi olmayan ama estetik bir temsiliyet kazandırıldığını dile getirdi.

Bir yanıt yazın